THE BIG 5 QUESTIONS

בניית אסטרטגיה עסקית ויצירת זהות עסקית מסייעות לבעל העסק לדייק את העשייה העסקית, למקסם את המשאבים ולהפוך את מהלכי השיווק והפרסום לאפקטיביים יותר. 

5 שאלות לבניית אסטרטגיה עסקית טובה ואפקטיבית לעסק שלכם:

חמש שאלות אלו מהוות תמצית האסטרטגיה העסקית ומענה עליהן יסייע בגיבוש האסטרטגיה שלכם.

  1. WHAT  -מה אני? וגם, מה אני לא?
    או במילים אחרות מה הוא העסק? מה הם המוצרים והשירותים שמציע ומי הם הלקוחות אליהם הוא פונה במענה על שאלה זו נהגדיר במדויק את מהות העסק, נבנה סל מוצרים ושירותים נכון ורווחי ולכוון ונדייק לאיזה קהל לקוחות אנחנו פונים. אחת השיטות להגדיר מי אנחנו היא גם באמצעות דרך השלילה, מי אנחנו "לא" ואיפה עוברים גבולות העסק – מי אינם הלקוחות שאנחנו מכוונים אליהם ואלו שירותים איננו מציעים. גם בדרך השלילה ניתן לדייק את הזהות העסקית.
    מענה על ה- WHAT יכיל גם את הגדרת הייעוד שלנו – מי אנחנו כעסק, מה השליחות שלנו, מה הייעוד של העסק וכן איזה ערך פונקציונאלי ורגשי אנחנו מביאים ללקוחות שלנו.

  2.  WHY  -למה אני? למה שהלקוחות יבחרו בי ובמוצר שלי? כמעט כל בעל עסק שפונה אלינו בטוח שהתחרות בשוק שלו מאוד קשה ושיש לו הרבה מתחרים.
    כחלק מבניית האסטרטגיה העסקית, אנחנו הופכים את השוק התחרותי לשוק שאינו תחרותי.
    איך הופכים שוק תחרותי לשוק שאינו תחרותי?
    ע"י מציאת הבידול והיתרון התחרותי, זיהוי החדשנות ויצירת ייחודיות במוצר בעסק בארגון לעומת השוק והמתחרים. כשיש לנו בידול ברור, יתרון תחרותי מובהק וכשברור לנו "מי אנחנו" וגם "למה אנחנו" השיווק הופך לפשוט יותר.

  3. WHERE  – לאין אני?
    אסטרטגיה מחייבת אותנו לקבל החלטות.
    ה- החלטה העסקית ה-משמעותית ביותר היא לאין אנחנו שואפים להגיע? מהם המטרות והיעדים העסקיים שלנו בטווח הרחוק?
    יש משפט מפורסם שאומר – גובה הקפיצה הוא כגובה התקרה שלנו. בהתאם למטרות וליעדים שנגדיר נתכנן בשלב מאוחר יותר את הדרך.
    ההמלצה שלנו היא שאחת לשנה נבחן את החזון שלנו והאם אנחנו נמצאים בייעוד ובשליחות שלנו. האם המטרות ארוכות הטווח שלנו עדיין רלוונטיות? ומהן נגדיר את המטרות והיעדים השנתיים שלנו.
    כשברור לנו לאין אנחנו צועדים ולאין אנחנו מכוונים, אנחנו יכולים לבנות תכנית ומסלול שיובילו אותנו לשם וגם קבלת ההחלטות השוטפת הופכת לקלה ואפקטיבית יותר.

  4. How- כיצד אני?
    אסטרטגיה היא דרך ביחס למטרה ושאלה זו היא לב ליבה של האסטרטגיה העסקית.
    בשאלה זו אנחנו מתכננים את הצעדים והמשימות שעלנו לבצע כדי להגיע למקום אליו אנחנו שואפים. זהו המסלול, הנתיב, שיוביל אותנו לעבר המטרות והיעדים שהגדרנו.
    לכל מטרה ויעד ניתן להגיע במספר דרכים. כל דרך מובילה אותנו למשימות, יעדים, פעולות שונות.
    בשאלה זו נדרשת הבחירה שלנו בדרך הנכונה ביותר עבורנו ועבור העסק שלנו וכאן אנחנו משרד הייעוץ Yplan תכנון אסטרטגי מביאים אליכם את הניסיון העשיר שלנו לייעוץ ולסייע לכם לבחור את הדרך המתאימה ביותר לכם ולעסק שלכם.
    מתוך האסטרטגיה העסקית הזו נבנה את תכנית העבודה שלנו.

  5. WHEN & HOW MUCH – מתי וכמה אני?
    מתי וכמה? מה המשאבים העומדים לראשותנו כדי להגיע ליעדים ולמטרות העסקיות שהגדרנו? כמה זמן, תקציב ואנרגיה נדרש מאיתנו או שאנחנו מוכנים להשקיע כדי להגיע אליהן?
    לאחר שקבענו את המהלכים האסטרטגיים או העסקיים לשנה הקרובה אנחנו קובעים ומחלקים את התקציב.
    בשלב זה אנחנו גם מייצרים גאנט פעילות מסודר עם לוחות זמנים


חמש שאלות אלו הן הבסיס לבניית אסטרטגיה עסקית .
מניסיון, הרבה פעמים כיש לבעל העסק קושי משמעותי בשיווק, הקושי יושב בדיוק על שאלות אלו – לפני שאנחנו משפרים פעילות בערוץ שיווק מסוים חשוב לבנות אסטרטגיה עסקית ולחדד את המענה על השאלות האלו, הן הבסיס לשיווק אפקטיבי. 

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית מותאמת לעסק שלכם?

מוזמנים להעזר בנו,
אתכם ובשבילכם לצמיחה העסקית

יעל ליפטמן טולדו

רוצים לעזור לעסק שלכם לגדול ולצמוח?
לבנות אסטרטגיה ולתכנן קדימה או לחזק את יכולות הניהול והשיווק?

השאירו פרטים כאן לשיחת בירור צרכים טלפונית

דילוג לתוכן