5 אמונות מגבילות על שיווק שתוקעות את העסק

אמונה מספר 1
"חייבים לשווק בהמון ערוצי שיווק במקביל כדי לייצר חשיפה" 

הבשורה:
ממש לא.
עדיף מעט ערוצי שיווק שעובדים נכון ומדויק מאשר הרבה ערוצי שיווק שלא מביאים תוצאות.

הרבה בעלי עסקים משוכנעים שככל שיפתחו יותר ערוצי שיווק או יגדילו את הקף הפעילות  בכל ערוץ כך יגיעו לתוצאות טובות יותר. אך הרחבת ערוצים והגדלת תקציב לא בהכרח תביא לתוצאות טובות. 

אם האסטרטגיה אינה מדויקת או אם יש בעייתיות באופן השיווק שלנו אנחנו רק נשחזר את הטעות הזו שוב ושוב. בעוד פוסט, בעוד ערוץ ובעוד כסף. 

זכרו – שיווק שלא עובד לא יתחיל לעבוד אם רק נגדיל תקציב. 

אם השיווק תקוע יש לבחון את האסטרטגיה השיווקי ואם הזמן והקציב מוגבלים (והם תמיד מוגבלים) עדיף להשקיע אותם במעט ערוצי שיווק אך שבנויים נכון, עובדים טוב ומייצרים תנועה ולידים שוטפים של לקוחות לעסק. 

אמונה מספר 2
"חייבים להשקיע המון כסף כדי לייצר חשיפה ומכירות" 

הבשורה:
ממש לא. אפשר לייצר חשיפה נהדרת וממוקדת לקהל היעד גם בתקציב נמוך. 

למעשה ככל שהעסק יותר מבודל ואנחנו פונים לקהל יעד ממוקד ומדויק כך מהלכי השיווק שלנו יותר ויותר ממוקדים ואנחנו פחות נדרשים לפעול בערוצי השיווק המרכזיים בהם תקציב השיווק גבוה יותר. 

בנוסף, ניתן לייצר חשיפה רחבה לקהל היעד הממוקד בתקציב שיווק יחסית נמוך. לדוג' באמצעות וובינרים, הרצאות חשיפה, שימוש במשפיענים ברשת. 

אם פעם כולם רצו לנסוע באוטוסטרדה ולייצר חשיפה לכמה שיותר אנשי, היום בשיווק נכון ואפקטיבי אנחנו מחפשים את הדרכים הצדדיות להגיע לקהל המדויק. 

אמונה מספר 3
"חייבים להיות כל הזמן במודעות הפעילה של הלקוח שלי" 

הבשורה:
ממש לא. הלקוחות זוכרים את הדברים הטובים שקבלו מהעסק שלנו, הם זוכרים את המוצר ואת השירות שרכשו אנחנו לא חייבים כל הזמן כל הזמן וכל הזמן להיות במודעות הפעילה שלהם. אנחנו כן נשמר איתם על קשר אבל לא חובה קשר הדוק וחונק. 

מעבר לכך כיום קיים שובע משמעותי מרשימות דיוור ופרסומות, ובמידה ואנחנו נהיה שם יתר על המידה נוכל אפילו לייצר מצב הפוך של אנטגוניזם. 

אז ממש לא חייבים לשווק כל הזמן ובאופן הקצב. לא לכל עסק זה מתאים. ניתן למצוא את תמהיל השיווק הנכון והמדויק לעסק שלכם. 

אמונה מספר 4
"הלקוחות לא קוראים ומחפשים מסרים קצרים"  

הבשורה:
כשהתוכן מעניין וכתוב נכון הלקוחות קוראים

בשנתיים האחרונות יש עלייה מטאורית בצריכת תוכן – פודקסטים, וובינרים קורסים ועוד. האפשרות לצרוך תוכן באון ליין מתי שנרצה איפה שנרצה מאפשרת לקהל רחב עוד יותר להיחשף לתכנים רלוונטיים ולנו בעלי העסק להגיע לעוד קהלים.

תשקיעו בתוכן איכותי, תשקיעו באופן הגשת התוכן והלקוחות יקראו ויאזינו.  

אמונה מספר 5
"העסק שלי והמוצרים שלי לא מעניינים אף אחד"

הבשורה:
ממש לא.
כל עסק וכל בעל עסק יכול להיות מעניין. 

לא מעט בעלי עסקים חוששים שהם והעסק שלהם אינם מעניינים והאמונה הזו תוקעת את השיווק שלהם. 

תתפלאו לשמוע אבל במעגלים הקרובים שלכם דווקא יאהבו לשמוע מה חדש אצלכם בעסק וישמחו שתשתפו אותם באתגרים ובהצלחות שלכם. 

גם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים ישמחו לקבל ממכם עדכונים על חידושים בתחום שלכם, במוצרים\בשירות שלכם, על הצעות ערך שוות, ועל סיפורי לקוחות שניתן ללמוד מהם ולקבל ערך. 

כל עסק מעניין. וכל בעל עסק מעניין. תלוי מה נבחר לספר, מתי ואיך.  

ואת זה אפשר ללמוד, אפשר להתאים את השיווק שלנו ולייצר עניין וקשב אצל הלקוחות. 

השיווק כיום משתנה ואלו רק חלק מהאמונות והמיתוסים שנשברו,  מזמינה אותך לבנות לעסק שלך תשתית שיווק מעודכנת שתצייר לעסק חשיפה ותנועה שוטפת של לקוחות.

מוזמנים להעזר בנו,
אתכם ובשבילכם לצמיחה העסקית

יעל ליפטמן טולדו

רוצים לעזור לעסק שלכם לגדול ולצמוח?
לבנות אסטרטגיה ולתכנן קדימה או לחזק את יכולות הניהול והשיווק?

השאירו פרטים כאן לשיחת בירור צרכים טלפונית

דילוג לתוכן