איך יודעים שזה יצליח?
איך בודקים פוטנציאל עסקי?

יש לכם רעיון למיזם? למוצר או שירות חדש?
לפני שרצים לפיתוח ולהשקעה כספית נבחן את הפוטנציאל העסקי שלו.

מתי נבדוק פוטנציאל עסקי?
נבחן את הפוטנציאל העסקי ב- 2 נקודות זמן

לפני תחילת ההשקעה במוצר נבצע סקר שוק ראשוני ובדיקת היתכנות.

בשלב זה נבחן את הצורך במוצר. האם קיים צורך בשוק, האם יש ביקוש למוצר או לפתרון שהמוצר מציע. מה הקף השוק שהמוצר רלוונטי עבורו ומה הערכה לגבי רמת הביקוש בקרב השוק הזה.

בנקודת זמן זו אנחנו יכולים לקבל החלטה האם להתקדם עם פיתוח המיזםהמוצר או שאולי יש לשנות את המוצר או לגנוז את הרעיון לעת עתה.

בחינה שניה נבצע לאחר ההשקעה הראשונית במוצר כשיש כבר מוצר בסיסי ראשוני – אבטיפוס שלד ראשון של שירות תהליך. בשלב הזה נבצע פיילוט ראשוני למוצרלשירות ונבחן את ההיענות למחיר ואת שביעות הרצון מהשימוש בו.
בנקודת זמן זו נקבע בהתאם לביקוש את המחיר למוצר ואנחנו יכולים לשנות או לשדרג את המוצר בהתאם לתוצאות סקר שביעות הרצון.

עם מי אנחנו בוחנים פוטנציאל עסקי? 

הרבה בעלי עסקים בוחנים פוטנציאל עסקי למיזם או מוצר בסביבה הקרובה אליהם בקרב בני משפחה, חברים, קהילה עסקית תומכת וכדומה.
אך למעשה אין הם קהל היעד הרלוונטי לשימוש במוצר. ומעבר לכך הם קהל מוטה שיכול בתום לב להטות את מידת הביקוש למוצר ואת הפוטנציאל שלו.
מומחים ככל שיהיו יתכן והם אינם הלקוחות הפוטנציאליים של המוצר או שאינם משקפים את מידת ההצלחה של המיזם או המוצר.

אז עם מי כן מבצעים חקר שוק? 

מאוד פשוט – עם השוק!
עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי או עם מישהו אובייקטיבי המכיר מצוין את הקהל ואת הצרכים שלו.
לדוגמא – מוביל דעה בקרב קהל היעד, מומחה לקהל היעד, יועץ עסקי המכיר את השוק או בעל ניסיון בפיתוח ושיווק מוצרים מסוג דומה.

איך מבצעים חקר שוק?
אפשר לבצע לבד חקר שוק או באמצעות גורם חיצוני כמו מכון מחקר חיצוני או איש מקצוע.
נבחין בין איסוף מידע גלוי שקיים ברשת או בקבוצות וקהילות מסוימות לבין איסוף מידע יזום בו אנחנו שואלים את הקהילה הספציפית

איך נוכל אנחנו בעלי העסק לאסוף מידע?

  1. להיות קשובים כל הזמן ללקוחות שלנו
  2. לחפש מידע גלוי בקבוצות פייסבוק ולינקדאין, קבוצות ווטסאפ
  3. לשאול בקבוצות וקהילות שאלות יזומות לגבי הצורך במוצר, הקושי, האתגר שעליו המוצר אמור לענות וכו'
  4. לדגום מספר לקוחות ולשאול אותם על הצורך ולעניין אותם במוצר
  5. לבקש משוב מלקוחות ולבחון את שביעות הרצון מהמוצר באמצעות שאלון

היתרון המשמעותי של איסוף מידע באמצעות מכון מחקר חיצוני או איש מקצוע היא בקבלת תשובות מהימנות ולא מוטות של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

אחרי שהגדרנו באיזה ערוץ נרצה לקבל את המידע ננסח שאלות ונושאים עליהם נרצה לקבל מענה. השאלות יהיו מותאמות לערוץ קבלת המידע. אלו יהיו שאלות שונות כמובן אם מדובר לדוגמא בשאלון לקוחות במייל לעומת שאלה בקבוצת פייסבוק.

לאחר ניסוח השאלות נגדיר לוחות זמנים מתי יהיה נכון לצאת למחקר וכמה תשובות נרצה לקבל, מה יהווה מבחינתנו מדגם מספיק מייצג?

מקור מידע מאוד חשוב הם הלקוחות שלנו ולכן חשוב להיות כל הזמן קשובים אליהם באופן שוטף. אנחנו ערניים לתגובות שלהם, לשבחים ולביקורת, אנחנו רגישים גם לנאמר בן השורות ולהתנהגות שלהם. ככל שנהיה קשובים אליהם יותר ויותר כך נוכל להתאים ולדייק את המוצר עבורם בצורה הטובה ביותר. נדע איך לדבר אליהם, איך לכתוב אליהם, איך לשווק ולמכור להם.

בשלב האחרון, אחרי שראינו שקיים פוטנציאל עסקי נכמת אותו למספרים וננסה להעריך מה יהיה פוטנציאל המכירות הצפויות של המוצר ופוטנציאל ההכנסות שלנו.

הוכח מחקרית שהשקעה בחקר שוק בשלב ראשוני מקטינה את הוצאות השיווק בשלב מאוחר יותר.

זאת השקעה משתלמת שמחזירה את עצמה ולא בכדי כל הארגונים והמותגים הגדולים משקיעים חלק משמעותי מתקציב השיווק שלהם במחקר שוק באופן שוטף.

מחקר שוק וניתוח השוק הוא השלב הראשוני בבניית אסטרטגיה שיווקית, בהקמה של מיזם או פיתוח מוצר חדש.

גם אנחנו ב- Yplan משקיעים בשלב איסוף המידע והמחקר על מנת לספק את ההמלצות הטובות ביותר ליזמים ולבעלי העסקים שאנחנו מלווים. זהו שלב הכרחי וחשוב שעוזר למקסם את הצעדים בהמשך הדרך.

יש לכם רעיון מדליק למוצר או שירות חדש?
רוצים לבדוק לו פוטנציאל עסקי?

מוזמנים להעזר בנו,
אתכם ובשבילכם לצמיחה העסקית

יעל ליפטמן טולדו

רוצים לעזור לעסק שלכם לגדול ולצמוח?
לבנות אסטרטגיה ולתכנן קדימה או לחזק את יכולות הניהול והשיווק?

השאירו פרטים כאן לשיחת בירור צרכים טלפונית

דילוג לתוכן